Saturday 7 February 2015

Ke USS Singapore ke kita?

Kalau buat kerja gila memang nombor satu lah.
Baru dapat kerja baru, gaji up sikit, berangan macam-macam dah.
Mulanya saja nak mengadu damba konon nak bercuti,
Alih-alih tup tup plan trip menjadi.
Nama plan pun diberi,
#keusskekita februari ni.
Gila.
Time raya cina kita nak pergi sana.
Menghadap sesaklah kita bersama.
Benda pertama buat lantik orang yang pakar untuk ke sana,
Tak payah tourist guide, Qila ada.
Dia buat proposal, kira-kira semua,
Kita cuma sedia duit saja.
Plan adventure mesti ada,
Tak da lah mencabar mana, cuma naik MRT nak ke sana.
Benda pertama aku buat bayar tiket masuk USS,
Bagi duit dekat Qila, semua dia beres.
RM155.
Qila whatsapp ejen tu,
Nanti ejen pos tiket ku. Wee~
Perkara kedua aku buat,
Hari-hari aku check currency duit,
Semalam check 1sgd=RM2.61
Murah tuuu..
So,aku tukar tak banyak pun.
Dalam SGD75
Sikit kan?
Jangan tiru aku.
Oh,kalau nak check currency,
Boleh check dekat sini xe.com
Then, memandangkan aku tak ada passport,
So, kena buatlah, takkan tak buat kot.
Hehe.
Harga PMA buat passport dewasa RM200 untuk 5 tahun. Bermula 15 Januari 2015.
Nasib baik ada UTC Keramat Mall.
Dekat dengan rumah dan buka hari minggu juga.
Sampai malam tau buka!
Pergi pukul 9 lebih, dah ramai orang.
Nombor aku 1062, nombor waktu tu 1028.
Erkkkkk
Pegawai tanya umur berapa, tinggi berapa, asal mana, mak ayah asal mana.
Aku bab tinggi sensitif je. Hohiho
Tangkap gambar tak boleh senyum nampak gigi.
Aku tengok muka aku gila tembam.
Dalam masa sejam lebih,
Passport aku siap.
Pergh, laju.
Sekarang tengah fikir pasal cara nak ke JB.
Naik bas pukul 7mlm, takut jam.
Nak ambil half day, takut kena cop pekerja baru yang tak berdedikasi pula.
Yelah, baru sebulan kot kerja situ.
Nak naik flight, tiket mahal pula time tu.
Nak naik KTMB, tak ada waktu malam.
Nanti lah aku check
Taa!

No comments:

Post a Comment