Tuesday 27 January 2015

Kawan di Bawah. Ada?

Dah hampir sebulan kerja dekat tempat baru.
I mean not really accurately 1 month.
But too much mistakes, totally careless and dumb mistake I've done through my work.
And the worst part is,
My leader have to face the management because of me.
Shoot!
Absolutely unacceptable and the thing that I really hate.

Gosh! Aku macam rasa tak layak je kerja situ.
Aku rasa hairan sangat, kenapa teruk sangat aku ni? What really happen to me?
I was too reckless!
I was kind of finding some balance to this new job. Kinda shock, I admit.

Masa balik dari kerja, masa tu hujan. Mood sedih bertambah haru-biru. Sebak tak terkata.
Dalam kereta, aku selalu akan borak dengan mama.
But I didn't. Aku whatsapp my friend, Julia.
Told her what happened, how do I feel.
And she gave me some advices,
And hugs..
Yeah, through text.

Dia berjaya kurangkan keresahan aku,
Tingkatkan semangat aku nak bekerja,
And tips how to avoid,
No, not avoid, but how to make less mistake.
Kan kita manusia yang tak sempurna dan mudah lalai?

Seronok ada kawan macam ni.
Aku tau dia sibuk.
Aku gembira dia masih nak balas mesej aku.
Sebaya aku tapi pemikiran dia matang.
But at some points so gedikx, manja. Hehe!

Harap korang ada kawan macam ni dalam hidup.
Doesn't mean needs to be friends, might be your family?Pets?

Having a lot of people around you,
It's nice.
But how many will be at your side,
While you at the bottom?

Tichasays: Kenduri kahwin aku mungkin tak ramai tetamu sebab tak ramai kawan.

No comments:

Post a Comment