Monday 25 May 2015

Tekanan bermula - OMGTichaIsGettingMarried

Weeyyyyyhhhh~~~

Stress nya.

Mana nak cari pakej perkahwinan lengkap dengan dewan sekali pada bajet RM12k ?????

Dan punca asal kepada stress nya aku adalah sebab aku ....takut nak telefon orang dewan dan katering!!! Huuuuaa!! Nampak tak stress aku mampu stress kan orang lain. Tee Hee~~

Aku ni tak berapa nak pandai bercakap, nak menyoal.. Aku takut orang tu layan aku macam budak-budak.... Hmm? Ketakutan aku ni agak bangang sikit, kan?

Aku tak tahu nak tanya apa. Walaupun aku dah tanya kakak office dan kakak sepupu aku apa yang patut aku tanya, aku masih tak berani nak tanya.

Puncanya juga sebab.... aku tak suka bercakap dengan pegawai yang tak friendly atau yang macam malasssss je nak layan.

Contoh macam baru-baru ni, aku call TH Hotel untuk bertanyakan pasal bilik hotel yang aku book melalui Agoda. Perempuan tu macam "Hek eleh, itu pun nak tanya ke?" . Erm, perasaan aku je kot. Entah.

Sebab aku pernah kerja di bahagian Customer Service. Silap cakap, kau akan dimaki "Bodoh!" Serius, tak tipu. So, aku tahu sikit-sikit pasal tatatertib bila communicate with customer. Plus, masa aku kerja Bank Negara dulu, masa nak buat phone interview, bahasa, dan susunan ayat kena proper. Memang kena skema tapi jangan buat orang yang kita interview tu rasa cuak dan awkward.

Berbalik pada cerita dewan.

Boringnya cari dewan dan pakej kahwin!!!!

Tammat.


Ticha says: Kuatkan semangat!!!.....Hmm... I really need him.

No comments:

Post a Comment