Tuesday 4 August 2015

Party Bujang Miley Cyrus


Selamat hari raya semua.



Nama entri je dah mencetuskan kontroversi.

Aku dah menganjurkan satu short vacation dengan berhasrat nak berseronok bersama cousins aku.
Jadi, tarikh 20hb Julai 2015 jadi pilihan kitaorang.

First, kitorang plan konon nak duduk Hotel Shangri-la Putrajaya sebab tempat tu ada sentimental
value lah dekat kitaorang. Tapi sebab ada yang tak dapat cuti dan cuti sehari je, jadi kami pilih hotel berdekatan saja. Which is Hotel Furama Bukit Bintang. Si hati pernah duduk situ and dia kata okay. So, aku pun booked 2 bilik standard room via Agoda.com . Total RM450.00 .

Gambar dari Goibibo.

Second, aku cadangkan main indoor game memandangkan isu Plaza Low Yatt masa tu tengah hangat, jadi aku create several games yang berinspirasikan program Running Man.
Oh!
Hotel Furama tu belakang Berjaya Times Square.



Punyalah gigih aku fikir nak main game apa, siap tanya adik bongsu aku. Dan dia mencadangkan game Werewolf. Dia tunjuk dekat aku game apps Werewolf, so dari situ aku dapat inspirasi game ini.

Isnin tu kami check-in pukul 2 petang. Receptionist tu upgrade bilik kami dari Standard Room ke Deluxe Executive Room. Weee! Tapi walaupun kami dah bayar full dekat Agoda, duit deposit tetap kena bagi - RM150.00 satu bilik. Total Deposit - RM300.

Dan seperti yang diimpikan kami, bilik kami mempunyai ruang tamu dan bilik tidur berasingan ruang. Tengok video untuk tahu suasana bilik tu.


Tiga orang nak dara 1 bilik, tiga orang bujang duduk lagi 1 bilik.

Lepas dah explore bilik, kami berwefie!

Kami Pusing KL - Kazenity Version
Mula-mula baik je...

Kami Pusing KL - Kazenity Version
Lepas tuuu...

Kami Pusing KL - Kazenity Version


Okay, explore bilik, settle. Wefie, selfie, settle. Warm up game start!

Sebab aku nak diaorang warm up untuk ada semangat kesukanan bila main game Werewolf tu, so, aku buat 4 game untuk diaorang. Peserta 5 orang.

Warm Up Game #1 - U Cakap Apa Ni?
Tajuk ni diinspirasi dari dialog Johan Raja Lawak dalam Lawak Ke Der?
Cara nak main game ni:
Buat 1 group couple kalau boleh. Round 1. MC(which is me) akan bagi 5 kata nama atau apa-apa ayat pendek untuk dibaca Player 1.
Tetapi! Player 1 kena baca dalam bahasa F. Haaa...siapa yang tak tahu bahasa F, pandai-pandailah. So, Player 2 kena teka apa yang cuba disampaikan pasangannya.
Round 2. Tukar posisi.
Player 2 akan baca 5 soalan dalam bahasa F, player 1 kena jawab soalan dia.
Contoh. Bentuk cincin yang selalu menjadi pilihan untuk cincin pertunangan ialah? Haa, try baca soalan tu dalam bahasa F. So, player lagi satu kena jawab Cincin Belah Rotan (dalam bahasa biasalah.)

Warm Up Game #2 - Pumping Guess.
Yang ni kena guna kekuatan dan kepandaian korang meneka. Player 1 kena buat posisi Tekan Tubi (Push Up). Player 2 akan cuba bagi hint untuk Player 1 teka. Akan ada tajuk tertentu lah macam Pelakon Lelaki, Filem Melayu, etc.
Player 1 hanya boleh menjawab bila dia dalam posisi bangun (tangan lurus). Tak boleh posisi baring atau turun. Yang payahnya, akan ada penghadang di antara Player 1 dan Player 2. Macam kitaorang, guna meja. Dalam masa 3 minit kena teka 8 jawapan betul.

Warm Up Game #3 - Telepathy Game.
Ini aku ambil dari game Running Man , masa tu Goo Hara jadi tetamu undangan,
Game ni memerlukan headphone atau earphone, lagu yang kuat, 5 soalan dan 8 jawapan (5 daripadanya adalah jawapan kepada 5 soalan tu, selebihnya hanya dummy).
Players akan diminta untuk memakai headphone dan akan dimainkan lagu yang kuat. Macam aku hari tu, lagu SOAD aku pasang.
Player 1 akan baca soalan mengikut turutan, manakala Player 2 kena main teka je jawapan untuk soalan tu. Yang penting, dua-dua tak dengar suara masing-masing, dan dua-dua tak tahu apa soalan dan jawapan yang diaorang terima.
Haa..berlakulah jeritan batinku di situ. Game ni paling kelakar.
Contoh soalan, Apakah mantera yang dibaca oleh ibu tiri Snow White di hadapan cermin sakti?
Jawapan punya banyak, tapi tak tahu apa yang partner cakap, so main pilih je, "Kasi Sengat!!!"

Warm up Game #4 - Run for Your Life.
Game individual. Ada dalam 12 soalan macam tu. Diaorang kena berlari dari hujung bilik ke arah aku yang duduk di hujung bilik yang lain, dan kena duduk atas kusyen. Kalau tak cecah pungkok hang kat kusyen, tak boleh jawab.
Tapi, kalau jawapan diaorang salah, kena denda minum sesudu kopi hitam tanpa gula. Diaorang tak minum kopi O. So, bagi diaorang macam nak terbeliak mata walaupun satu sudu je.

Then, kitaorang rehat tegok movie dekat Vision Four channel, The Woman in Black lakonan Daniel Radcliffe.


Dalam pukul 6 macam tu, adik aku yang bekerja hari tu sampai hotel, terus kitaorang pergi mandi pool dekat tingkat 3. Pemandangan cantik.

Kami Pusing KL - Kazenity Version

Kami Pusing KL - Kazenity Version

Kami Pusing KL


Pukul 8 lebih macam tu, bermulalah permainan utama, Werewolf.


Kami Pusing KL - Kazenity Version

Permainan Individual.

Kalau rajin, download lah game apps Werewolf. Aku guna untuk pilih kad posisi je.
Setiap seorang cabut undi, siapa start pilih kad posisi dulu.
Aku buat 3 orang posisi Citizen iaitu rakyat biasa yang cuba selamatkan diri dari Werewolf, dan 2 orang untuk posisi Werewolf. Di akhir permainan nanti, Masing-masing tak tahu identiti masing-masing. Rahsia okay! Di akhir permainan, 2 Werewolf tu kena teka siapa di antara mereka ialah Citizen. Kalau dua-dua Werewolf tu tekaannya betul, Werewolf menang. Citizen kena teka siapa Werewolf, tapi kalau 2 daripada 3 orang Citizen tu teka betul, Citizen menang.

Ada permainan diaorang kena main, dan 2 pemenang akan diberi hint samada nak hint pasal siapa Werewolf atau Citizen.

Race start!

Game #1 - Crawling in My Skin.
Konsep dia sama macam Run for Your Life, tapi kali ini bukan lari, tapi merangkak.

Game #2 - Goyang Goyang
Permainan kena download apps Shake Counter. Player kena goncang handphone selama 1 minit dan kiraan siapa paling tinggi, dia menang. Nak tambah best, pasang lah lagu.

Game #3 - Search The Notes
Yang ni, players kena cari Sticky Note yang tertulis sesuatu dalam sebuah bilik, dan tampal Sticky Notes tu pada sehelai kertas yang ada 16 kotak. Dalam hal ni, diaorang kena cari 16 sticky notes yang tertulis barangan hadiah untuk lelaki. Aku sediakan dalam 100 sticky notes dengan setiap satu barang ada 5 sticky notes tertulis barangan yang sama. Saja nak susahkan diaorang cari. Nak bagi diaorang rasa hampa bila dah jumpa, tengok-tengok dia dah ada dah barang tu. Siapa cepat, dia dapat hint.

Game #4 - Bingo.
Kan diaorang kena isi satu kertas yang ada 16 kotak, dengan Sticky Notes yang diaorang jumpa. Diaorang kena susun dan main Bingo. Setiap seorang player kena sebut nama barang, then kena dapatkan satu garisan lurus untuk menang. Macam main Bingo. Ada 3 round. 2 pemenang akan dapat hint.

Game #5 - Meeting Time.
Players akan diberi masa 1 minit untuk bertanya soalan sesama sendiri bagi memudahkan diaorang figure out siapa Werewolf, siapa Citizen.

Killing time!
Setiap seorang masuk bilik.
Werewolf kena pilih untuk bunuh siapa, dan Citizen kena teka siapa Werewolf.

Result;
Citizen pilih sesama sendiri, Werewolf berjaya 'bunuh' 2 orang Citizen.
Werewolf menang!

Kami Pusing KL - Kazenity Version



Macam tu lah aktiviti Party Bujang Miley Cyrus aku. Hhahaha!

Kami Pusing KL - Kazenity Version

Dah lama tak plan berseronok dengan cousins. I'm glad that the vacation goes well, walaupun dekat Kuala Lumpur je. And duduk dalam bilik je, And sehari je. Hehehehe!

Aku ni suka berjalan sikit. Bercuti. Ramai dah jadi mangsa aku.

Hope dapat plan macam ni lagi. And hope even dah tukar status, masih boleh plan gila macam ni.

Tichasays: I don't know either I'm the family first type of person or not, but I love my big family. Do you?

No comments:

Post a Comment