Wednesday 19 August 2015

Love is in the air - Sticker Logo Door Gift - OMGTichaIsGettingMarried

Semut gigit lengan aku tanpa sebab.

Oh, baru aku sedar.

Aku berdarah manis sekarang.

O-M-G!!!

So, pernah dengar lagu Love is in The Air?


Aku jadikan tajuk lagu ni sebagai slogan majlis pertunangan aku.

Proses masa nak buat logo sticker ni nak kata senang pun tak, nak kata susah pun tak.
Sebab aku nak buat logo sticker untuk lekat dekat cenderahati / doorgift aku, tapi bajet tak berapa gagah.
Aku bernasib baik sebab cousin aku ni Graphic Designer freelance.
Dan bertambah bernasib baik bila dia tolong buatkan. Free of Charge! I like~~~

Mula-mula, apa tema warna atau warna apa yang aku nak.
Aku decided dark blue and mint green color.

Gambar ehsan Google.
Second, decide apa nak ada pada logo tu.


  • First letter of both name - S & A.
  • Date of my engagement day - 09082015
  • Majlis apa - Engagement Day
  • Dan semestinya slogan yang disayangi. Ahahaha!
Aku pilih bentik bulat untuk logo ni. Tapi kalau nak senang gunting, ambil bentuk bersegi.

Cousin aku akan bagi beberapa design, then aku pilih.

Love is in the air - Sticker Logo Door Gift - OMGTichaIsGettingMarried


Aku pilih font yang aku nak, susunan points yang aku nak macam S & A aku nak in the middle.
Aku ada bagi beberapa contoh logo hasil carian dekat Google.com. Untuk senangkan cousin aku. Yelah, FOC kannnn.

Aku ada request untuk letak gambar bentuk hati berterbangan ibarat Love is in the air gitu, untuk diletakkan sebagai background picture logo tu.

Contoh bunga hati berterbangan menyebarkan kasih sayang. Tiibe!
So, lepas dah settle design tu, aku pun print.

Aku print dekat kedai Achik di Melawati. Cousin aku dah setkan logo-logo tu dalam bentuk A3.
Dekat Achik tu, print sticker A3, RM5 sekeping. Aku print 4 helai (dalam 200+ logo). Dekat Achik tu ada perkhidmatan print sticker laser cut juga. Maksudnya, aku dah tak payah potong, tinggal ambil lekat terus. Sehelai dalam RM80. Tapi, seperti biasa, bajet~ So aku decided untuk potong sendiri je.
So, total bajet sticker RM20.00 = 200+ logo stickers.

Balik rumah, gunting. Nasib baik ada cousin baik hati tolong potongkan.

Love is in the air - Sticker Logo Door Gift - OMGTichaIsGettingMarried

Love is in the air - Sticker Logo Door Gift - OMGTichaIsGettingMarried

Love is in the air - Sticker Logo Door Gift - OMGTichaIsGettingMarried


Aku ada request juga Poem Poster.
Haa.. apakah itu...

Aku tulis poem berinspirasikan cerita 10 Things I hate About You.

Gambar ehsan Google
Plan aku nak letak Poem Poster ni dekat Dessert Table. 
So aku minta cousin aku design kan poster; Poem berlatarbelakangkan gambar sisi muka kitaorang. Tapi buat jadi shadow je.

Tema warna masih sama.

So, cousin aku came up with this.

Love is in the air - Sticker Logo Door Gift - OMGTichaIsGettingMarried

Beli frame RM5.30 dekat Daiso, frame up, then letak dekat Dessert Table. Settle.

Love is in the air - Sticker Logo Door Gift - OMGTichaIsGettingMarried
Letak dekat Dessert Table, bagi orang rasa kemanisan Love is in the Air~ Krik Krik Krik Krik


Kalau ada sesiapa nak upah cousin aku untuk design kad, logo, etc., boleh email dia dekat NadiahJamal92@yahoo.com . 

Fuuhhh... Baru cerita logo. Belum cerita isi doorgift, mini pelamin, baju, make up. Pergh~


Tichasays: Orang kata darah manis banyak nyamuk suka. Nnnnnyaaamukkk.



No comments:

Post a Comment