Wednesday 8 April 2015

Kami Dah Beritahu Mama - OMGTichaIsGettingMarried ?

"Sya, abang dah bagitau mama."


Akhirnya, si hati beritahu juga hasrat di hati nak pinang si bunga kuncup ni.

Aku dah lama suruh dia beritahu parents dia pasal nak pinang aku, kalau nak nikah tahun ni.
Tapi dia tak beritahu. Aku pun macam half hearted dah nak fikir pasal kahwin.

Entah kenapa last week aku dapat rasa yang dia akan beritahu parents dia. And I damn right.

Si hati kata dia punyalah menggeletar masa nak bagitahu mama dia. Tapi dia tarik nafas, "Mama, along ada benda nak bagitau mama." Dan bermulalah....

Mak dia ada lah cakap yang dia nak menantu ringan tulang. 
Aku bukanlah pemalas, tapi kalau sekali aku buat kerja, aku akan non-stop buat kerja. Kerja rumah maksud aku. Sampai kadang-kadang aku lupa nak makan. Mak aih, terok perangai.

Tapi kalau maksud ringan tulang ada lah menjadi seorang Cinderella, minta maaflah. Tapi kalau maksudnya menjadi seorang menantu yang baik dengan mertua, InsyaAllah, moga Allah permudahkan. 

Bila dengar si hati punya cerita malam tu, aku macam,


Tapi keesokan harinya,


I'm getting married???

Then the next day he said that his parents have decided on several things like, berapa dulang hantaran, bila tarikh bertunang. 

Parents dia akan pergi haji tahun ni, so mereka agak busy. Plus, there ain't any hall room to be rent for this year!

So, they've decided untuk bertunang Ogos ni. 

Tapi apa-apa pun, mereka akan berbincang lagi.

The best part is bila turn aku nak bagitahu mama aku.

"Ma, hujung bulan 4 ni free?"
"Kenapo? Tak tahu lah, Belom ado appoinment laei."
"Ada tetamu nak datang."

Ting! And my mama got the message.

Dan soalan pertama,
"Kita nak buat majlis bertunang kat mana, dik?"
~~~~~~~~Silent~~~~~~~~Blur~~~~~~~~~

Rumah aku rumah atas.
So, aku rasa macam tak muat. Huhuhuhu...
Akan dibincangkan lagi.


So!
Doakan aku ya! Doakan perjalanan kami nak bina masjid berjalan lancar.
Amiin..


*Gambar dan GIF ehsan hasil carian Google.

Tichasays: Aku blur. Aku blur. Aku blur. Kehendak atau keperluan?

No comments:

Post a Comment